Mükemmele en yakın 10 otomobil

Dünya' üzerinde 1 milyara yakın otomobil dolaşıyor bunların genellikle hepsi aynı mantıkla yapılmışlar, 4 tekerlek üstünde bir kutu ve onu götüren içten yanmalı bir motor. Ancak geriye bakıldıgında bunlardan bazıları digerlerine gore kesinlikle daha üstünler…

cars_1a[1]

Otomobilin günümüzde çoğu insan için bir tutku haline geldiği açık. Cogu arabadan anlayan insana göre son yıllarda üretilen arabaların karmasıklıkları ve farklı varyasyonları tamamen pazarlama taktigi ve bir şey ifade etmiyor. Ancak bazılarının gercekten bir ruhu var ve sürücüsüne farklı birşeyler vaad ediyor, digerlerinden ayrılıyor. Hiç bir arabanın mükemmel olmadıgını biliyoruz, ancak bazıları mükemmele yakın. Asagıdaki 10 arabada Dünya üzerinde mükemmele en yakın 10 tanesi.

Ferrari 250 GTO, 1962-1964

cars_2a[1] 

Performans, sürüş konforu ve sitilin mükemmel bir karışımı. En iyi spor arabası. En yakın rakibi Mercedes-Benz 300 SL “Gullwing” Ancak kaba tabirle basit bir eşitlik ortada: 12 Silindir > 6 Silindir.

Porsche 911, 1963-günümüz.cars_3a[1]

47 yıl oldu ve efsane hala devam ediyor. 911 ortalarda dolanmaya başladıgından beri gittikçe daha iyi hale geliyor. Ortaya bir yarış koyun ve 911 muhtemelen onuda kazanacaktır. İlk günden beri aynı tasarım çizgisinde devam ediyor, genel bir evrim gecirmedi, işte en son cıkarılan modelide hibrit bir 911.

En yakın rakibi ise Chevrolet Corvette. ‘Vette, 911’den daha fazla ortalarda olmasına ragmen onun kadar iyi degil, ister nefret edin ister sevin yinede ZR1’in gercekten çok iyi bir otomobil oldugu kesin.

Volkswagen Type 1, aka Beetle, 1938-2002

cars_4a[1]

Sadelik ve kararlılık bu arabayla bir anlamda. Neredeyse hiçbir değişiklik olmadan 1938’de Almanya’da Hitler’in halk arabası üretme fikriyle birlikte ortaya cıktı ve 2002’de Meksika’da 21.5 milyonuncusu üretilene kadar üretim hatlarının üstünde kaldı.

En yakın rakibi Toyota Corolla. Evet, Toyota 35 milyon adet Corolla sattı günümüze kadar, Dünya’nın en başarılı araba modeli ancak “Böcek” ondan biraz daha havalı.

Jeep CJ series, 1944-1986

cars_5a[1]

Normandiya kumsallarından Rubicon kayalıklarına kadar Jeep’in gidemeyeceği neresi var? Hiç bir yer yok!

En yakın rakibi Toyota FJ. CJ değilde FJ. Neredeyse CJ kadar çok satıldı, Dünya’nın her tarafına oda ulaştı ancak ilk CJ vardı.

Mercedes-Benz W114/W115 and W123 series, 1968-1985

cars_6a[1]

Mercedes 200 ve 300 modellerinden gerekli olandan 5 kat daha fazla üretti ve sattı. Bu araçlar önemli kişiler, krallar, diplomatları taşımak için gerektiği kadar lükstü, Mogadishu’da taksi olabilecek kadarda saglamdı. 2 kapılı, 4 kapılı, Wagon, adını siz koyun ve bunlar benzin, dizel, LPG ile çalışıyorlardı. Hatta dizel modelleri küçük bir oynama ile sebze yagıyla çalışabiliyor.

En yakın rakibi Volvo 2/ 7/ 9 series. Volvo, Mercedesin benzinle çalışan modeliydi.

Toyota Hilux / pickup, 1968-günümüz

cars_7a[1]

Toyota Hilux ( ABD’de 95’ten beri Tacoma), büyük ihtimalle Dünya’nın en bilinen aracı. Onu heryerde her işi yaparken bulabilirsiniz. İnanılmaz büyüklükte riskleri üstünde taşımakta. Eger TopGear’daki elemanlar bunu parçalayamadıysa inanın parçalanamaz. (http://www.youtube.com/watch?v=J3uvx93QV1U)

En yakın rakibi Ford F Series. Ford 1925’te F serisi olarak akıllı bir tasarımla kamyoneti orataya cıkardıgından, Gümrük Yasaları ortaya çıkana kadar en çok satan kamyonetiydi. Ancak Hilux Dünya’nın heryerinde kullanılıyor ve herkes onu biliyor.

Mitsubishi Lancer Evolution series, 1992-günümüz

cars_8a[1]

EVO hafif, kaba, saglam, hızlı, çirkin ve arkadasınız olmasını istemeyeceginiz her seye sahip özelliklerle ortaya cıktıgından beri tozu dumana katıyor. Onu kullananlar, gerçek arabanın EVO olduğunu söylüyorlar.

En yakın rakibi Nissan Skyline GT-R series. Saglam bi rakip ancak biz oyumuzu EVO’ya verdik. Ancak aşagıdan gelen alevlerinin sıcaklıgını hissediyoruz.

Honda Accord, 1975-günümüz

cars_9a[1]

Bir kapı tokmagı kadar sade bir tasarımı var, sanki basit bir bakım yapılması ile sonsuza kadar çalışmaya devam edecek gibi. Yumuşak ama tutarlı, Starbucks kahvesi gibi. Bir cihaz olarak otomobilde son noktadır Accord.

En yakın rakibi Toyota Camry. Camry, Toyota’nın Accordu veya belkide Accord, Honda’nın Camry’si. Herneyse..

Ford Mustang, 1964-günümüz

cars_10a[1]

Ford’un 50’li yıllarda Avrupa’daki küçük, sıska, tarz arabalara cevabıydı. Mustang Amerika’da Tay çılgınlığını başlattı. Orjinal ilk Mustang o kadar iyi dizayn edilmiştiki bunun için iğrenç Mustang II için Fordu affedebiliriz. 6 silindirli versiyonu bu Tayı inanılmaz hzlandırıyordu daha sonra 8 silindirlisi cıktı ve bonus puanlarda Carroll Shelby nin yaptıgı GT 350 ve GT 500 modifiyeleri için.

En yakın rakibi BMW 2002. BMW sedan spor arabayı bu araç ile ortaya çıkardı.

General Motors EV1, 1996-1999, ve Toyota RAV4 EV, 1997-2003 (berabere)

toyota-rav4-ev[1]
Bu seçimde iki araçta eşit kaldı. Gercekten zor bir secim oldu cunku EV1 bir sanat harikası ve elektrikli araçlar için bir dönüm noktasıydı, RAV4 ise 4 kapılı bir aracta ilk defa elektikli motor kullanmıstı ve kocaman bir tasıma kapasitesi vardı. Bu araçları kullanan herkes birşeyler sacmalıyor ancak hala yollarda dolasan bir kaç yüz adet RAV4 EV bize mühendislik ve kalitesini kanıtlıyor.

cars_11a[1]

Chuck Squatriglia - Mart 2010

wired_logo

0 comments:

Post a Comment